English Lesson Plan 33(6th grade)

Mar 3,2005

1 Aims
(1) 番組内で話されている英語の内容を類推しながら『家の中を探検しよう』を視聴する。
(2) "Where's Spot?"と"Froggy Gets Dressed"の読み聞かせを楽しむことができる。

2 Language use
Where's 〜? in/on/under/behind

3 Lesson

Min. Activities Notes
9

1 Greeting
Let's begin. It is Thursday March 3rd. Today is ひな祭り.
Yesterday was my birthday. I'm forty years old.
Take out this sheet.

2週前の宿題となっていたバレンタイン間違い探しの解答を行う。

15 2 スーパーえいごリアン
<「家の中を探検しよう」の視聴>
番組内で話されている英語の内容を類推しながら視聴させるようにする。
5 3 Activity 1
<"Where's Spot?">
Come over here and sit down.
The title of this book is "Where's Spot?". It's not Spot. She is Spot's mother. Let's start.

表紙を見せながら、どんなストーリーなのかを予想させ、内容に期待をもたせるようにする。

5 4 Activity 2
<"Where's Spot?">
Let's read this book together.
HRTの後について、一文ずつ一緒に読んでみる。
10 5 Activity 3
<"Froggy Gets Dressed">
The title of this book is "Froggy Gets Dressed". Which season is it? Is it spring, summer, fall or winter?
表紙の絵を見ながら、季節を予想させたり、どんなストーリーなのかを予想させたりし、
1 6 Greeting
Did you enjoy today's lesson? That's all for today.
 
授業記録へ