English Lesson Plan 4 (4th grade)

Sep 10,2007

1 Aims
(1) 1〜99までの数の言い方を聞き取ったり発話したりしようとする。
(2) 活動を楽しみながら、聞いた内容に反応しようとする。

2 Language Use
What's this number?
What time is it?
What time do you get up every morning?

3 Lesson

Min. Activities Notes
10 1 What's this number?
 
数字ウォールチャートを提示。
Can you say this number in English?
What's this number?
How many students are in this classroom?
How many girls are in this classroom?
How many boys are in this classroom?
How many fourth graders are in this school?
Do you know him? What's his player's number?
100までの数字ウォールチャート

クラスの人数等、子供たちの身の回りの中から100までの数を尋ねる。

アルビレックス新潟の選手の背番号や大リーガーの背番号を尋ねる。

5 2 ナンバーフラッシュ1
1〜12の数がランダムに変わるフラッシュサイトを提示する。
数字フラッシュ
5 3 What time is it? 1
アナログ時計のフラッシュサイトを提示
What time is it?
It's 7 o'clock.
ぐるぐる時計
10 4 Storytelling
・Six in A Bedを読み聞かせ、Kipperの家族を紹介
・A New Dogを読み聞かせ、Floppyを紹介
・Time Bookを読み聞かせ、Kipperの一日を追う。
"Oxford Reading Tree"
"Oxford Time Book"
10 5 ナンバーフラッシュ2
1〜60の数がランダムに変わるフラッシュサイトを提示する。
数字フラッシュ
5 6 What time is it? 2
デジタル時計を提示
What time is it?
It's seven thirty. It's two fourty-five.
Time Bookに倣い、HRTの一日を追う形式でデジタル時計を提示していく。
授業記録へ