English Lesson Plan 8 (5th grade)

June 10, 2009

1 ねらい
・100未満の数詞を聞き取ろうとしたり発話しようとしたりする。
・JLTの発話内容を推測しながら,数を扱った活動を楽しむ。
2 展開

Min. Activities Notes
5 1 Warm Up & Review
<Classroom Language>
Listen and do the action.
Let's say them together and do the action.
English Time 1(Oxford University Press)
15 2 Chant
We're going to listen to a new chant. The title is "The Counting Chant".
Listen to the chant.
What kind of things did you hear in the chant?
What numbers did you hear?
(子供から発表された数詞や物のカードを黒板に貼っていく。)
How many pencils?
How many pen?
How many book?
(黒板に貼られた数詞を物を一致させ、ピクチャーカードを動かしていく。)
Listen and point to the card.
Let's chant together.
English Time 1(Oxford University Press)

・"The Counting Chant"に対応したピクチャーカード

pencils, pens, books, 11, 12, 10
cats, dogs, cows, 4, 5, 1

すべての数詞やカードの聞き取りとそれぞれの対応ができたら、一緒に声を出しながらチャンツをやってみる。→その後、カラオケに合わせてやってみる。

10 3 Let's measure your body parts.
Now let's measure your body parts. Make groups. I'll give a measure to each groups. Measure your friend's arm.
How long is my arm? Can you measure my arm?
Write the numbers in your worksheet.
100cmまで測ることができる簡易メジャーを各グループに配布する。
10 4 Who has the longest arm?
How long is your arm? How many centimeters is it?
Who has the longest arm?
腕の長さに限定して、ナンバーワンを決める。
5 5 振り返りカードを記入する。
※ 振り返りカードを配布し、記入させる。
 

授業記録へ