English Lesson Plan 2 (6th grade)

1 Aims
^ ALTにあいさつをしたり、自己紹介をしたりすることができる。
_ 既習の疑問文を使って、ALTに質問することができる。

2 Language use
I'm ~, My birthday is ~, I like ~, I don't like ~, What ~ do you like? , Do you like ~?

3 Lesson

Min Activity Notes
5


5





5


15









10









5
1 Song
Good morning to you.

2 Greeting (HRT)
Good Morning, everyone.
How are you, today?
I'm fine. (great, super, good, so-so, sick, hungry, stomachache, runny nose, thirsty etc.)

3 Self-introduction 1 (ALT)
Jenny introduces herself.

4 Self-introduction 2 (HRT)
Children introduce themselves.
Ex.
I'm Toru Shibuya.
I'm 37 years old.
My birthday is March 2nd.
My favorite subject is music.
I like to play the guitar.
Thank you.

5 Greeting Bingo game (ALT & HRT)
Demonstration
Hello, I'm ~. Nice to meet you.
I'm ~. Nice to meet you, too.
Bye.
ビンゴカード(4×4)を用意し、挨拶をした相手の名前をマスの中に書いてもらう。マスが埋まったら席に戻る。
HRTがネームプレートを引きながら、ランダムに名前を呼んでいく。その子の名前があったら、カードに○をつけていく。

6 Greeting (ALT)
That's all for today.
Are you hungry? It's a lunch time.
See you.
歓迎の気持ちを込めて歌う。


既習事項を思い起こさせながら、テンポよく進める。
全員に向けて尋ね、挙手させる。



ALTの自己紹介を注意深く聞くように促す。


最初にHRTがモデルを示す。
間違いを恐れずに大きな声で自己紹介させる。








5分間の制限時間を決め、制限時間内にできるだけ多くの友達と挨拶ができるように促す。
ALTとHRTもゲームに参加する。