English Lesson Plan 23 (6th grade)

Nov 19,2002

1 Aims
(1) この本を読んだことがあるかどうかを尋ねたり答えたりできる。

2 Language use
Have you ever read this book?
Yes, I have. / No, I haven't.

3 Lesson

Min. Activities Notes
5 1 Greeting & Listening
Good Morning, everyone.
How are you today?
How's the weather today?
How old are you?
When is your birthday?
What's your name?
What's your telephone number?
Are you hungry?
Are you sleepy?
What time did you get up this morning?
縦横の列ごとに起立させ、クロスゲームの要領で問答を行う。
5 2 Review 1
Have you ever read this book?
Yes, I have. / No, I haven't.
・HRTの後について上のダイアログをシャドウイング。
発音を注意深く聞きながら練習させる。
5 3 Review 2(沈没ゲーム)
"Harry Potter1〜4"カルタの中から任意の1枚を選んで立つ。
・Have you ever read "Harry Potter 1"?の問いに対し、Yes, I have. (No, I haven't.)で答える。
カードを変えて2度行う。
5 4 Review 3(リレーゲーム)
列ごとに上のダイアログをリレーで行う。
全員に聞こえる声で発話するように促す。
10 5 Books Basket
・フルーツバスケットの要領で行う。
・真ん中に立った子はHave you ever read 〜?と問う。
・そのbook cardをもっている子はYes, I have.と言って動く。
椅子を円形に移動する。
最初の鬼はALT。
14 6 Chants
・Polka Dot Pajamasを聴く。
・パートごとに歌う。
JAZZ CHANTSのCD(CAROLYN GRAHAM)
1 7 Greeting
That's all for today.
Are you hungry?
It's time for lunch.
 
授業記録へ